Vragen over geboortekaartjes

Ontwerpen    Bestellen    Prijzen & Kortingen    Verzending & Bezorging    België    Enveloppen & Postzegels    Extra's    Overig

 

Het ontwerpen van je kaartje

 

Prijzen en kortingen

 

Bestellen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Extra's

 

Overig

 

 

Het ontwerpen van je kaartje

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

Je kan heel eenvoudig kiezen uit heel veel kleurtjes via het kleurenpalet. Heb je een eigen kleurcode, voeg deze dan toe via het custom kleuren tabje. Je kan altijd een proefdruk bestellen om zeker te zijn van de kleuren op jullie geboortekaartje of trouwkaart gaat bestellen. Niet ieder beeldscherm is gelijk qua kleurinstellingen.

In onderstaand filmpje leggen we je uit hoe je kleuren (kleurpalet en customkleur) aan kunt passen.

Naar boven

 

Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader of een ander item over de tekst heen. De ontwerpen zijn opgebouwd in lagen. Soms kan het dus zijn dat er een item over de tekst staat. Klik daarom op de tekst en schuif het item wat je dan te pakken hebt. Soms blijkt er een kader voor de tekst te staan. Deze kun je dan even opzij schuiven. Dan kun je vaak de tekst wel selecteren. Hierna plaats je het kader of het andere item wat je verschoven hebt weer terug.

Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als je op een tekstvak klikt en je ziet in het rechter bewerk vlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken.

In onderstaand filmpje leggen we je uit hoe je lettertypen aan kunt passen.

Naar boven

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze applicatie staan, te gebruiken.

In bovenstaand filmpje leggen we je uit hoe je lettertypen aan kunt passen.

Naar boven

 

Ik kan een beeldelement niet aanpassen.

Het ontwerp dat je hebt gekozen bevat vaste elementen. Deze horen bij het ontwerp van de designer en kunnen niet standaard aangepast worden. Bij een specifieke wens zullen we dit door de designer laten aanpassen, dus laat het ons weten.

Naar boven

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de applicatie en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. 4CARDS is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en je kunt deze zonder problemen gebruiken.

Als je een afbeelding wil kunnen omkleuren, zorg dan altijd dat deze vrijstaand is en als extensie .svg heeft. Je kan ook een eigen .svg bestand heel makkelijk plaatsen op een bestaande afbeelding in folie. Je zult zien dat de nieuwe afbeelding ook meteen in folie verschijnt :-).

In onderstaand filmpje leggen we je uit hoe je een afbeelding kunt vervangen.

Naar boven

 

Ik maak mijn eigen kaartje, maar bij opslaan kan ik niet voor liggend, staand of vierkant formaat kiezen.

Het is het handigste om meteen te starten met het juiste voorbeeldontwerp. Dus enkel/dubbel en qua vorm liggend/staand/vierkant/panorama. Je kan bestaande items makkelijk verwijderen (via kruisje rechtsboven of van het ontwerp afslepen) en eigen afbeeldingen toevoegen. Lukt dit niet dan helpen wij je graag even. Eventueel kunnen wij ook formaten omzetten naar het gewenste formaat en weer opslaan in jouw account. Stuur ons dan even een mailtje met jouw wensen.

Naar boven

 

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij 4CARDS aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd. Bij account>bestellingen kun je zien welke proefdrukken en oplagen je al eerder hebt besteld. Heel handig als je bij een tweede of derde kindje een ontwerp wil maken in dezelfde stijl.

Naar boven

Prijzen en kortingen

Wat kost een proefdruk?

Voor de eerste proefdruk bij 4CARDS, betaal je de speciale prijs van €1 (met goudfolie, koperfolie of zilverfolie kost €2,50). Voor een tweede en volgende proefdruk betaal je de gewone kaartprijs. Samen met jouw proefdruk op maat ontvang je ook een compleet overzicht van alle papier- en envelopstalen. Perfect om zo te bekijken welk kleurtje envelop het mooiste staat bij jullie kaartje. 

Naar boven

 

Hoeveel kost mijn kaartje?

De prijs van je kaartje hangt af van het formaat dat je bestelt, de grootte van het kaartje, de papiersoort die je kiest en het aantal kaartjes dat je bestelt. De kaartprijs gaat wat omlaag bij grotere aantallen. Bekijk op de pagina van jouw favoriete kaartje hoe veel het kaartje kost. Als je jouw favoriete ontwerp hebt opgeslagen in jouw eigen collectie, dan kun je op de link onder het kaartje ook de prijs berekenen.

In onderstaand filmpje leggen we je uit hoe je eenvoudig de prijs berekent.

Naar boven

 

Wat zijn de verzendkosten?

Op zo-ma verzenden we jouw pakket geboortekaartjes of trouwkaarten binnen NL/BE/DUI voor € 3,95 (tot 50 stuks) en € 4,95 (vanaf 50 stuks) verzendkosten. Naar overige landen zijn de verzendkosten overige landen € 11,95 (tot 50 stuks) en € 14,95 (vanaf 50 stuks). ! Voor slechts €1,44 extra per kaartje worden de geboortekaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,50. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op. 

In onderstaand filmpje leggen we je uit hoe je eenvoudig adressen kunt uploaden.

Naar boven

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting, hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs.

Naar boven

 

Bestellen

 

Als ons kindje geboren is, moet ik dan bellen of mailen voor het invoeren geboortegegevens op kaart?

Je kunt heel eenvoudig via account>eigen collectie op het ontwerp van jullie geboortekaartje klikken, de laatste aanpassingen doen en de kaarten bestellen. Heb je voldoende tijd... bestel dan zeker van te voren een proefdruk en sla de definitieve versie op in jullie account. Als jullie kindje is geboren kun je eenvoudig de gegevens op het kaartje aanpassen en meteen de kaarten bestellen, kies dan voor pakket ontvangen of voor rechtstreeks verzenden

In onderstaand filmpje leggen we je uit hoe je eenvoudig adressen kunt uploaden.

Naar boven

 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Alle kaartjes, met uitzondering van foliekaartjes, die je voor 17.59 uur bestelt, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Je ontvangt je kaartjes binnen 1-3 werkdagen. Bestellingen die in het weekend voor zondag 17.59 uur worden gedaan, bezorgen wij nu ook op maandag! Voor foliekaarten duurt het gemiddeld een werkdag langer, maar geloof ons, die wil je hebben! Hier vind je meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten.

Naar boven

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij 4CARDS bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. De verzendkosten naar overige landen € 11,95 (tot 50 stuks) en € 14,95 (vanaf 50 stuks).  Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Naar boven

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil nog iets veranderen aan de bestelling. Kan dat nog?

We raden je aan ons altijd direct te bellen naar 010 511 33 40 als je nog iets wilt veranderen aan je bestelling. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen met het juiste aantal kaartjes, op de juiste papiersoort of met de aanpassing die jij aan het ontwerp wilt doen. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

Naar boven

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Maak een account aan en stuur ons een mailtje. Wij zetten dan het ontwerp van jouw proefdruk in jouw account.

Naar boven

 

Verzending en levering

Kan ik mijn kaartjes door 4CARDS versturen?

4CARDS heeft een speciale service voor het verzenden van kaartjes naar familie en vrienden. Kies bij het bestellen voor 'rechtstreeks verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Meer info over onze rechtstreeks verzendservice vind je hier.

Naar boven

 

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest rechtstreeks verzenden?

Dat kan het beste door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de directe verzending is het proces als volgt: in het bestelproces kun je kiezen voor “rechtstreeks verzenden”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. In het winkelmandje klik je links onderin op de button 'verder winkelen' en ga dan weer naar account> eigen collectie. Klik op de kaart en kies nu voor pakket thuis ontvangen, geef aantal, papierwens en envelopkeuze aan en zie bij de volgende stap in het winkelmandje twee regels.

In dit filmpje leggen we je uit hoe je een gedeelte van de kaarten rechtstreeks kunt laten verzenden en een gedeelte als pakket thuis kunt laten bezorgen.

Naar boven

 

Wanneer worden mijn kaartjes bezorgd?

Voor al onze pakketbestellingen, met uitzondering van foliekaarten, geldt: elke werkdag vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Opdrachten van 20 kaarten of meer worden met pakketpost verzonden en normaal gesproken op de eerstvolgende werkdag (of zaterdag) bezorgd. Bestellingen op zondag worden dus ook op maandag bezorgd! Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen.

Proefdrukken en bestellingen tot 20 stuks worden als brievenbuspost verzonden en worden dus door de postbezorger bij je bezorgd. Alle proefdrukken die voor 18.00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden.

Voor geboortekaarten en trouwkaarten met goudfolie, zilverfolie en koperfolie duurt de levertijd gemiddeld een werkdag langer.

Naar boven

 

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet, dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. Na de eerste mislukte afleverpoging is het mogelijk om via de traceercode meteen te kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Je bent dan wel afhankelijk van de openingstijden van deze locatie. Voor klanten in Nederland kan PostNL een datum en tijdvak van levering geven, voor klanten in België geven ze alleen een afleverdatum.

Naar boven

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via info@4cars.nl of bel ons even via telefoonnummer 010 5115910. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Naar boven

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Retour sturen van standaardproducten

De meeste producten die je bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden (Woudenbergseweg 21, 3707 HW Zeist) of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retoursturen van maatwerk

De meeste bestellingen op 4cards.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jouw gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. 4CARDS garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Naar boven

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Bent je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 17.59 uur doet, worden de kaartjes (met uitzondering van foliekaarten) dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij je aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Voor foliekaarten duurt het gemiddeld een werkdag langer, maar geloof ons, die wil je hebben! Meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten vind je hier.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Voor 17.59 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd (met uitzondering van foliekaarten). PostNL bezorgd het pakket zelf bij op het door uw opgegeven adres. Voor foliekaarten duurt het gemiddeld een werkdag langer, maar geloof ons, die wil je hebben! Meer info over (de verzendtijd van) foliekaarten vind je hier.

Naar boven

Enveloppen

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen kan je makkelijk vooraf bestellen via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

In dit filmpje leggen we je uit hoe je makkelijk enveloppen vooraf kan bestellen.

Naar boven

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit een 20+ verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk! Wil een andere kleur envelop dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

Naar boven

 

Extra's

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, je kunt hier vooraf sluitzegels bestellen! Je betaalt geen extra kosten.

Naar boven

 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

Onze sluitzegels zijn 35 milimeter doorsnede en passen daardoor heel goed bij je envelop.

Naar boven

 

Kan ik een eigen sluitzegel (laten) maken?

Je kunt bij ons voor €17,95 per vel à 35 stuks eigen sluitzegels laten maken. Je vertelt ons jouw wensen en wij maken de sluitzegels voor jou. Per extra vel betaal je € 5,95.

Naar boven

 

Overig

Het lukt me niet om in te loggen. Kunnen jullie mij helpen?

Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren. Zo voorkom je dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nou nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan.

Naar boven

 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Naar boven

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor geboortekaartjes is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop.

Let op: voor bpost geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Kijk ook op onze informatiepagina voor België.

Naar boven

 

Kunnen jullie iets meer vertellen over de duurzaamheid van de geboortekaartjes?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen (Xerox iGen 5). Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze internetsite bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

Naar boven